پیشنهاد سردبیر

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: ایرانیان مقیم خارج با ۴۳ درصد سهم، بیشترین حجم سرمایه گذاری خارجی در استان را به خود اختصاص داده اند.

ایرانیان خارج کشور بیشترین سهم را در سرمایه گذاری خارجی خراسان رضوی دارا هستند

به گزارش قدس خراسان، سید حامد حسینی افزود: در رتبه های بعدی ، سرمایه گذاران افغانستانی با ۳۲ درصد و سرمایه گذاران کشور هنگ کنگ با ۱۶ درصد قرار دارند.

وی اضافه کرد:از ابتدای امسال تا کنون حدود ۵۴ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان خراسان رضوی انجام شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی با اشاره به اقدامات مرکز خدمات سرمایه گذاری خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه ۱۹ طرح سرمایه گذاری خارجی به مبلغ ۵۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در خراسان رضوی مصوب شده است.

حسینی افزود: همچنین هم اکنون هشت درخواست سرمایه گذاری خارجی استانی در انتظار تصویب و تایید هیات سرمایه گذاری خارجی است که با تصویب این طرح‌ها مبلغ ۱۶۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار به سرجمع سرمایه گذاری استان افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به میزان سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی طی سال‌های اخیر افزود: سال گذشته ۷۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار سرمایه گذاری خارجی با تعداد ۶۷ طرح در استان به تصویب رسید که نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۲ و نیم برابر رشد داشته است،

حسینی ادامه داد: از جمله اقدامات مفید در این خصوص افتتاح دفتر ویژه سرمایه گذاری خارجی فراجا در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی است که با افتتاح این دفتر، فرایند صدور روادید، اقامت و سایر خدمات سرمایه گذاران در مشهد انجام شده و سرمایه گذاران خارجی نیاز به مراجعه به پایتخت ندارند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی در خصوص تنوع تابعیت سرمایه گذاران خارجی به لحاظ تعداد طرح های سرمایه گذاری خارجی از ابتدای امسال تا کنون گفت: بیشترین تعداد طرح سرمایه گذاری خارجی در استان به میزان ۶۰ درصد مربوط به سرمایه گذاران کشور افغانستان، ۱۳ درصد مربوط به ایرانیان مقیم خارج و ۹ درصد مربوط به سرمایه گذاران ترکیه است.

حسینی افزود: تعداد طرح های سرمایه گذاری خارجی طی مدت یاد شده در بخش حمل و نقل و ارتباطات استان چهار طرح، در بخش خدمات چهار طرح، در بخش ساختمان یک طرح، در بخش صنعت هفت طرح، در بخش معدن یک طرح و در بخش کشاوری و دام و طیور چهار طرح است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.